پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261544
اجراي طرح فيبرنوري منازل وکسب و کارها /تسهيل سفر با فناوري
تاریخ انتشار : 1401/07/10 08:46:26
نمایش : 722
وزير ارتباطات در همايش توسعه گردشگري ايران کهن با خلاقيت و نگاه دانش بنيان با بيان اينکه پيگير اجراي طرح فيبر نوري منازل و کسب و کارها هستيم گفت:فناوري اطلاعات سفر را تسهيل مي‌کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرگزاري مهر، دومين همايش توسعه گردشگري ايران کهن با خلاقيت و نگاه دانش بنيان با حضور عيسي زارع‌پور وزير ارتباطات و عزت الله ضرغامي وزير ميراث فرهنگي در کوشک باغ هنر برگزار شد در اين مراسم عيسي زارع‌پور وزير ارتباطات و فناوري بيان کرد: فناوري اطلاعات هم سفر را تسهيل مي‌کند و هم مي‌تواند موجب افزايش فروش صنايع‌دستي و اشتغال‌زايي شود.

زارع‌پور به آماده‌سازي زيرساخت‌هاي اينترنت در دولت سيزدهم براي فعاليت کسب‌کارها اشاره کرد و گفت: دولت فناوري اطلاعات را راهبردي مي‌بيند و در اين مسير به دنبال توسعه زيرساخت‌ها براي فعاليت کسب‌وکارهاي مجازي هستيم.

زارع‌پور با اشاره به رشد ارتباطات ثابت و سيار بيان کرد: پيگير اجراي طرح فيبر نوري منازل و کسب و کارها هستيم که با اجراي اين طرح ۸۰ درصد مردم به اينترنت با سرعت بالا دست پيدا مي‌کنند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه توسعه زيرساخت‌هاي نسل پنجم را نيز شروع کرده‌ايم، ادامه داد: اين جهش در توليد و خدمات محتوا نقطه عطفي ايجاد مي‌کند محتوا و سرويس اين جريان جديد بايد توسط بخش خصوصي فراهم شود. در حوزه گردشگري نيز به دنبال اين هستيم که اين مسير به شکل سازمان يافته دنبال شود.

او به تشکيل کارگروه ويژه اقتصاد ديجيتال در دولت اشاره کرد و گفت: به دنبال اين هستيم موانع سر راه کسب‌وکار فضاي مجازي و هوشمندسازي در کشور برداشته شود.

او با اشاره به اهميت مقوله هوش مصنوعي و تحليل داده‌ها در حوزه گردشگري افزود: بايد خودمان را براي اين جهش در گردشگري هوشمند آماده کنيم، در حال فراهم‌کردن زيرساخت‌هاي لازم هستيم.

او همچنين به امضاي تفاهم‌نامه با وزارت ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي در اين راستا اشاره و ابراز اميدواري کرد از ظرفيت‌هاي مغفول مانده گردشگري در کشور استفاده شود.

شش هزار ميليارد تومان حجم اقتصاد گردشگري ديجيتال است

در ادامه عزت الله ضرغامي گفت: درباره گردشگري آيات و روايات فراواني داريم که به سفر کردن و در عين حال نظر کردن به خلقت خداوند تاکيد دارد. شهيد مطهري وقتي درباره اين آيات قرآن کريم صحبت مي‌کند اعتقاد دارد که منظور از نظر در اين آيات شريفه يک نگاه ساده نيست بلکه منظور نظر نگاه همراه با تدبر و تعقل است. گردشگري از اين نظر جايگاه قرآني و معنوي دارد.

ضرغامي ادامه داد: گردشگري نجوم در حقيقت تدبر در اسمان‌ها و شناخت خلقت‌هاي خداوند است. از اين رو نبايد بين گردشگري مذهبي با ساير شاخه‌هاي گردشگري تفاوت قائل شويم و تصور شود که نوعي گردشگري سکولار داريم.

وزير ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي در ادامه به گردش مالي حوزه گردشگري ديجيتال اشاره کرد و افزود: گفته مي‌شود پنج تا شش هزار ميليارد تومان حجم اقتصاد گردشگري ديجيتال است اما اعتقاد من اين است که گردش مالي اين حوزه بيشتر است از اين رو ما حتماً از استفاده از جوانان خلاق را در اين حوزه در دستور کار داريم.

وي گفت: دنياي امروز دنياي ميکرو قدرت‌ها است. در حقيقت جريان قدرت جاي خود را به قدرت جريان داده است. يعني وقتي قدرت ميکرو قدرت‌ها در کنار هم قرار مي‌گيرند تبديل به جريان قدرت مي‌شوند پس قدرت جريان بدون توجه به ميکرو قدرت‌ها موفق نخواهد بود.

دنياي امروز دنياي ميکروقدرت‌هاست/ اهميت بالاي دانش و خلاقيت در حوزه گردشگري

وزير ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي اضافه کرد: در حقيقت بايد به ظرفيت‌هاي کوچک که در سطح جامعه متکثر است توجه داشته باشيم. در حوزه گردشگري توجه به دانش، خلاقيت و استفاده از داشته‌ها از اهميت بالايي برخوردار است و در ايران که کشور تنوع‌ها است اگر بتوانيم با استفاده از ظرفيت‌ها يک هارموني ايجاد کنيم ما يک قدرت بزرگ هستيم.

او يادآور شد: امروز شاهد هستيم که جوانان به حوزه استارت‌آپ علاقه زيادي دارند و در حوزه گردشگري ديجيتال جوانان موفقي داريم که نمونه‌اي از آن‌ها را در اين همايش ديديم و هفت نفر از جوانان استارت‌آپ خود را ارائه دادند. در روزهاي اخير دشمن تلاش کرد تا اين را القا کند که جوانان نسبت به کشور نااميد هستند اما اکنون مي‌بينيم که اين جوانان با علاقه بسيار خوب به کشور در حوزه گردشگري ديجيتال فعاليت دارند.

ضرغامي اضافه کرد: دشمن روي پروژه ايران‌هراسي کار مي‌کند در حالي که جوانان و عموم مردم به کشور علاقه‌مند هستند. حوزه گردشگري نشان داد که جوانان با علاقه زياد در اين حوزه فعاليت مي‌کنند. خوشبختانه ظرفيت‌هاي بسيار زيادي در حوزه گردشگري در کشور داريم که استفاده بهينه از اين ظرفيت‌ها مي‌تواند به رشد هرچه بيشتر گردشگري کمک کند.

فناوري اطلاعات سفر را تسهيل کرده است/ به دنبال فراهم‌کردن زيرساخت‌هاي اينترنت براي فعاليت کسب‌وکارها هستيم

 

احياي گردشگري شروع شده است/ تفکري دوباره در گردشگري پس از دغدغه‌هاي ناشي از کرونا

علي‌اصغر شالبافيان معاون گردشگري کشور بيان کرد: هفته گردشگري را در حالي سپري مي‌کنيم که دغدغه‌هاي ناشي از کرونا کمرنگ شده، احياي گردشگري شروع شده و به همين علت عنوان شعار امسال تفکري دوباره در گردشگري انتخاب شده است.

او افزود: برنامه امروز يکي از اصلي‌ترين ايده‌هايي است که در يک سال اخير براي ورود جوانان خلاق به حوزه گردشگري برنامه‌ريزي کرده‌ايم. اين تلاش ما زماني اهميت بيشتري پيدا کرد که امسال نيز مقام معظم رهبري در نام‌گذاري سال، به حوزه دانش‌بنيان توجه داشتند.

شالبافيان اضافه کرد: البته اعتقاد داريم حوزه دانش بنيان داراي اهميت ويژه‌اي است و خلاقيت و انتشار نوآوري در آن حرف اول را مي‌زند، بنابراين آنچه که عزم ما بر آن است اين است که بتوانيم خلاقيت‌هايي که در پهنه ايران اسلامي خصوصاً در بين جوانان وجود دارد امکان بروز و ظهور پيدا کند.

معاون گردشگري کشور ادامه داد: در همايش امروز افرادي به ارائه برنامه و معرفي خلاقيت‌هاي خود مي‌پردازند که در رويدادهاي ملي کمتر اين فرصت را پيدا کرده‌اند و اين همايش يک فرصت بي‌نظير براي آن‌ها به حساب مي‌آيد.

احداث اکو پارک شهري در اراضي عباس آباد

همچنين محمدحسين حجازي مديرعامل منطقه فرهنگي‌گردشگري عباس‌آباد در اين مراسم، با اشاره به حرکت به سمت احداث اکو پارک شهري در اين منطقه از نوآوري اجتماعي، هوشمندسازي و گردشگري خلاق به‌عنوان سه مؤلفه مهم اين مسير نام برد.

او ادامه داد: گردشگري را عنصري صاحب کرامت و داراي منزلت انساني مي‌شناسيم و در گردشگري خلاق مخاطب را نه به‌عنوان بازديده کننده بلکه شهروندي مسئول و علاقه‌مند به زندگي مي‌بينيم که براساس تمهيدات او برنامه‌هاي فرهنگي و جدي را اجرا مي‌کنيم.

حجازي به تعامل با وزارت ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي در دوره جديد اشاره و ابراز اميدواري کرد که اين تعامل تداوم داشته باشد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html